14 april 2010

PROTEIN MUMS

Nå så er der gang i bageriet herhjemme....
Jeg føler jeg er gået lidt død i min kylling og grønsager så jeg har søgt lidt på andres blogge og fundet nogen opskrifter som jeg har prøvet i dag og synes lige jeg vil dele nogen af dem med jer :)

Af søde middel bruger jeg sukrin og sukrinmelis, det kan bestilles over nettet..og af kakao bruger jeg noget der er sukkerfri.

Det blev først til en lavkarb/protein-brownie
1 æg
2 æggehvider
1 dl skyr naturel eller kvart
Sukrin/sukrinmelis
40g mandelmel
20g hi-maize
lidt vand
lidt salt
3-4 tsk kakao
1 tsk kanel

Pist æggehviderne stive/hvide med sukrinmelis. Pist det hele æg, skyr/kvark, sukrin og lidt vand. Tilsæt derefter det tørre, og æggehviderne vendes forsigtig til sidst. Ind i ovnen på 160 grader i 30-35 min. Afkøles helt før den nydes.. det smager rigtig godt med lidt skyr og sukrin over.


Så blev det til chokomousse
3 æggehvider
Sukrinmelis
1/2 kop espresso
3 gelatinplader
1 dl mager kvark
20g mandelmel
20g hi-maize
3 tsk kakaopulver
En klype salt

Smelt gelatinpladerne i kaffen. Pisk æggehviderne stive (skal kunne holde skålen på hovedet). Pisk kvark sammen med det tørre, held derefter i kaffen (m/gelatin) i en tynd stråle. Vend de stivpiskede eggehvider ind helt til slut, sættes koldt en times tid i køleskabet og nyd!
Jeg fik 6 store portioner/kagestykker,
og indholdet pr er;
Kcal: 50
Protein: 6g
Karbs: 2,4g
Fedt: 1,3 g


Mandelkage tid :D
3 æggehvider
50g mandelmel
1 dl skyr naturell/kvark
Sukrinmelis
Kardemomme
Kanel

Pisk æggehvidene stive med sukrinmelis. Bland skyr/kvark (og evt eggeplomme/olje) med mandelmel og krydder, vend derefter med æggehvidene. Ind i ovnen i 30-35 min på 160 grader. Server med lidt skyr/kvark og sukrinsyltetøj




Så har vi været til endnu en fælles træning med atleterne fra evolutionhotel.com
Det var som sidst super hyggeligt :)

vægten siger 69,0kg så :DCIAO








7 kommentarer:

  1. Tak Lene - Skønt med nogle opskrifter på søde sager!

    SvarSlet
  2. hvor fra har du fået mandelmel??

    SvarSlet
  3. Det var godt Lonnie, man er nød til og prøve noget nyt en gang imellem som faktisk smager usundt :)

    Frederik: enten kan du lave det selv ved og veje mandlerne af og bagefter hak dem i en maskine ellers kan du købe det over nettet eller måske i irma eller kvikly...måske :)

    SvarSlet
  4. tak Lene (:

    Tænkte på, istedet for Hi-maize, kan man så bruge "FiberHusk"?

    SvarSlet
  5. Ja jeg synes du skal prøve..der er lidt færre kcal i men det er jo godt nok

    SvarSlet
  6. Okay (:
    For brugte 10 dage sidst på at lede efter mandelmel..
    Så jeg har valgt at bruge Sojamel, Fiberhusk & Sukrin istedet

    SvarSlet
  7. bare brug mandelmel du tager bare og køber nogen mandler og hakker dem i en maskine eller blænder :)

    SvarSlet