15 april 2010

diætmad og figthergalla

Her til aften ville jeg prøve mig af med choko marengs med choko is på toppen.

Chokois
2 æggehvider
3 ss sukrinmelis
3 tsk sukkerfri kakao
lidt salt

Æggehviderne piskes stive og luftige med sukrinmelis, smag til når du synes det bliver sødt nok. Rør derefter kakao og en smule salt sammen, vend godt i massen og set i fryseren i 30-45min. Husk at røre indimellem.

Chokomerengs

3 æggehvider (piskes hvide/stive med en smule salt)
Sukrinmelis
1 tsk eddike
2 tsk maizena
2 tsk sukkerfri kakao

Forvarm ovnen til 180 grader, set ned til 150 grader når marengsen sættes ind. Lad stå i 30 min, set derefter temperaturen ned til 100 grader og lad stå i 20-30 min til (hold et øje med den). Lad den afkøle helt før den nydes! Den blivr veldig sød, så det er godt at have den som en kagebund og lave en ‘creme’ a kvark/skyr med f.eks vaniljeessens+sukrin og bær/frugter på toppen. Men i dag er det is der er på toppen :)



Så har jeg fået bestilt billeter til Figthergalla på lørdag... Jeg har aldrig været til det før så jeg er meget spændt på det..
Jeg har taget billeder og målt mig og vægten er dog kun røget 600 g ned på en måned men jeg har da smidt 8,5 cm på hele kroppen på den måned så det er jo ikke så tosset, det er dog mest på numse og talje... Og jeg kan også sagtens se på billederne der sker noget.....så jep..det går den rigtige vej :D...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar